Vědci shromáždili skupinu 33 osob ve věku 55 až 75 let a rozdělili je do tří skupin; v první nic nedělali, ve druhé se učili hrát na klavír na počítači, ve třetí měli za úkol hrát 30 minut denně video hru Super Mario 64 po dobu po dobu šesti měsíců. Všech 33 členů skupiny bylo před a po půlročním experimentu podrobeno skenování mozku, aby se zjistilo, jak se jejich mozek během této doby změnil. Výsledky ukázaly, že nejvíce pozitivní zisky zaznamenaly ti, kteří hráli Mario 64.

"To, co jsme zjistili, bylo, že výcvik  s využitím hry Super Mario 64 vedl ke zvětšení objemu šedé hmoty v hipokampu a v další části nazývané cerebellum, což je důležité centrum kontroly pohybu a rovnováhy," řekl k tomu Gregory West, profesor psychologického oddělení univerzity.

Skupina, která se učila hrát na klavír měla také pozitivní výsledky, ačkoli v hipokampu nezaznamenala stejné přírůstky šedé hmoty.

Závisí tedy naše budoucí zdraví v oblasti mozku na hraní hry Mario 64? Ano i ne. Zatímco to nemusí být výhradně tato hra, žánr 3D platformních her se ukazuje jako výhodnější než, řekněme, střílečky – které, jak prokázal jeden z předchozích výzkumů univerzity, mohou naopak vést ke snížení šedé hmoty v hipokampu.

"Má to co do činění s koncepcí hry a tím, co od hráčů žádá," řekl West. "Předpokládáme, že 3D plošinovky jsou vhodné, protože od lidí požadují, aby prozkoumali nové prostředí a zapamatovali si je. Když to lidé dělají, vytvářejí kognitivní mapu, což znamená interní reprezentaci prostředí, kterou pak mohou používat k navigaci. Z minulých výzkumů, které zahrnují jak člověka, tak hlodavce, víme, že to podporuje aktivitu v hippocampu. "

Výzkum a jeho výsledky byly nedávno zveřejněny v časopise PLOS One.

Zdroj: Digitaltrends.com

Scroll to top
DMC Firewall is a Joomla Security extension!